Melk.no – 3omDAGEN

Melk.no med ny kampanje for folkehelsa


4 av 10 nordmenn ønsker tydeligere kostråd om meieriprodukter, og over halvparten oppgir at de får i seg mindre enn tre porsjoner med meieriprodukter hver dag. Det viser ferske undersøkelser fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no). Ved hjelp av standup-komiker «Nilsi», lanserer Melk.no nå den digitale kampanjen «3omDAGEN». Kampanjen konkretiserer myndighetens kostråd og anbefaler inntak av 3 porsjoner med meieriprodukter hver dag. Melk.no går ut med en digital kampanje der de har valgt å bruke animasjonsfilmer for å formidle dokumenterte fakta om melk og meieriprodukter. Filmene er utført gjennom en kombinasjon av animasjon og «live action». Kampanjen er laget av oss og animasjonen av Gimpville animasjonsstudio.


3omdagen_01

Storyboard

3omdagen_02


Filmer