Freia Sjokoladeoppfinner

  • Merkevare

En tidligere suksess skulle få nytt liv og vi tok utfordringen på strak arm! Freia Sjokoladeoppfinner-kampanjen skulle inspirere enda flere til å komme med sine forslag til Freias nye sjokolade. For å vinne, måtte forbrukerne sette sammen sin drømmesjokolade ved hjelp av utvalgte ingredienser og smakstilsetninger, for å deretter navngi og designe innpakningen. 

År: 2023.

 

Fra et designståsted, trengte kampanjen et løft. Vi tok med følelsen av å bevege seg i fabrikken videre og implementerte Freias profilfarger og lekenhet i større grad. Innsiden av pakningen og nyhetsbrev ble også designet etter det nye visuelle uttrykket.

 

 

Vi designet en helthetlig nettside som skrek sjokoladeglede! Her er Wireframe, oppbyggning og alt av det visuelle gjort in-house. Vi fant frem de beste og mest uttrykksfulle ingrediensene, slik at forbrukerne kunne lage noe flott som de selv ville ønske å dele med venner og kanskje til og med vinne konkurransen.

 

Kontaktperson

Martin Haukaas